Hoe werken wij?

Wij gebruiken de cijfers van gisteren om de beslissingen voor morgen te maken. Met inzicht, een duidelijke samenwerking tussen accountant en ondernemer zorgt er overduidelijk voor dat je je weer kapitein op je eigen schip voelt en sturing kunt geven op de momenten dat het écht nodig is.

 
 
entrepreneur-593371_1920.jpg

Onze werkwijze

Vanuit de financiële kolom voorzien wij ondernemers van relevante informatie en inzichten die leiden tot betere keuzes. Om informatie zo snel mogelijk te vergaren, te analyseren, te bewerken, en in een vorm te gieten waar ondernemers wat mee kunnen, maken we gebruik van de allernieuwste financiële software tools.

Het boekhouden gebeurt bij 365Accounting bij voorkeur online met leveranciers die volledige cloud oplossingen bieden, zoals Exact Online. Het proces van aanleveren is strak en eenvoudig georganiseerd met scan & herken. De budgettering en periodieke rapportages worden via Visionplanner gepresenteerd. En voor debiteurenbeheer wordt CIB gebruikt. Voortdurend worden bij 365Accounting nieuwe applicaties, pakketten en leveranciers beproefd. Daarmee heeft 365Accounting de achterkant van zijn dienstverlening zoveel mogelijk geautomatiseerd en geformaliseerd. Hierdoor kunnen wij onze aandacht verleggen naar de voorkant van de dienstverlening: de wezenlijke wensen van de ondernemer, onze klant.

Door onze persoonlijke aandacht en duidelijke communicatie worden verwarrende frustraties heldere bronnen van informatie. De angst voor het onbekende verdwijnt, en met verplichtingen kan vooraf rekening gehouden worden. Als ondernemers snappen we namelijk wat er op het spel staat.

We noemen onszelf Boekhouders met Lef, omdat we innovatie omarmen en durven te pionieren binnen een vak waar nieuwe en slimmere werkwijzen soms achterblijven. We zijn trots op onze innovatiekracht en tegelijkertijd onze toegankelijke benadering.


Hoe werken wij samen?

Samenwerken met de klant gebeurt vanaf het moment dat deze zich aandient. Om een klant echt goed van dienst te zijn, is wederzijds begrip en vertrouwen essentieel. We nemen dan ook de tijd hiervoor. De kennismaking begint meestal met een flinke dosis wederzijdse nieuwsgierigheid; wie doet wat, hoe en waarom.

De cijfers zijn het middel, maar dienen uiteindelijk een groter doel. En dat doel begrijpen, is hoe we graag beginnen.

notes-1734491_1920.jpg

wild-865292_1920.jpg

Aan de slag

We gaan gelijk aan de slag vanaf de eerste kennismaking. We pakken alles aan vanuit de  financiële kolom en kijken ook gelijk naar de fiscale en HR situatie, met andere woorden, de boekhouding, de administratie, de jaarrekening, en de kwaliteit van de rapportage. We laten niks onbelicht. 

Soms is het opstellen van een jaarrekening het einddoel, maar vaak vraagt de situatie om een volgende stap. Vervolgens gaan we optimaliseren.


Succes behalen en groeien middels rapportages

Zodra de cijfers goed zijn en de processen en systemen zijn geoptimaliseerd, gaan we graag nog een stap verder. We gaan aan de slag om met de informatie van gisteren de juiste keuzes voor morgen te maken.

Om echt te groeien en succesvol te zijn, raden wij onze klanten altijd aan specifieke financiële mijlpalen en doelstellingen vast te leggen. Weet jij waar je wil staan over drie jaar, over vijf jaar? Door duidelijk van te voren de (financiële) uitkomst te bepalen, vergroot je de kans op succes.

Met dit in het achterhoofd stellen we een offerte op die specifiek op output gericht is. Het doel en de middelen die we gaan inzetten om het gewenste resultaat te behalen, worden duidelijk geformuleerd.

calculator-1687962_1920.jpg

calculator-385506_1920.jpg

Optimaliseren en Efficiency

Cijfers liggen altijd aan de basis van ons werk. Als we eenmaal op één lijn zitten, gaan we door om echt te kunnen optimaliseren. We beginnen met een scan van de processen en systemen en kijken waar een verbetering kan worden behaald op basis van de software. Hiermee pakken we al snel wat quick wins. Een eenvoudige quick win kan zijn: het verwijderen van papier en digitaliseren. Een quick win kan ook zijn geen Excel lijsten meer sturen naar de backoffice.

Heeft de opdrachtgever al een eigen backoffice-applicatie, dan pakken we misschien een andere quick win, en maakt onze IT-er een integratie tussen de bestaande software en de boekhoudsoftware, zodat overtypen niet meer hoeft. Of we koppelen direct de webshop aan de financiële administratie. Het zijn soms kleine veranderingen die een groot verschil kunnen maken. Denk aan een “signaal inbouwen” voor tijdelijke contracten zodat er tijdig wordt aangezegd, de inkoop digitaliseren, een App gebruiken om lunch-bonnetjes handig te automatiseren, het facturatieproces in een handomdraai in plaats van op de zondagmiddag of het automatiseren van betalingen aan leveranciers. Kortom, we draaien nergens onze hand voor om! En, behalve dat deze quick wins vooral voor veel opluchting zorgen, levert het ook nog eens verbeterde financiële resultaten op. Ongeacht hoe wij onze expertise inzetten, we nemen de klant mee op reis. Door zelf mee te kijken in het proces en aan de slag te gaan, verkrijg je meer autonomie, zelfstandigheid en gebruikersgemak. De klant kan na afloop moeiteloos zijn eigen facturatie doen met het systeem dat 365Accounting aanbiedt. Daar waar nodig voorzien we onze klanten in extra begeleiding en training, maar vaak is dat niet nodig.

Daarna kunnen we gericht wat dieper kijken. Of er nou een kasboekje wordt gebruikt of een volledig ERP systeem, het gaat erom dat het systeem optimaal de doelstellingen en bedrijfsvoering ondersteunt.